SM systém MUDr. Smíška

aneb zdravá páteř, zdravé posilování a formování postavy

Bolí Vás záda? Trápí vás klouby? Potýkáte se skoliózou? Často sedíte u počítače, mnoho jezdíte autem a hledáte účinné zdravotní cvičení pro posílení a protažení celého těla? Prodělali jste úraz nebo vás trápí onemocnění pohybového aparátu? Aktivně sportujete , ale hledáte vhodné kompenzační cvičení? Anebo chcete zdravým způsobem posílit bříško, zpevnit tělo a formovat postavu?

SM systém MUDr. Smíška představuje léčebné, preventivní a kondiční cvičení právě pro Vás.

 

Připravili jsme pro Vás tyto kurzy:

SMS I. - základní kurz stabilizace a mobilizace páteře 

SMS II. – kurz koordinace chůze 

SMS III. – mobilizace krční páteře  

Kondiční cvičení – formou „open class“ tj. komplexní trénink prakticky všech velkých svalů těla

Co se na kurzech naučíte a co procvičíme?

Kurzy v tomto školním roce začínají od 19. 9. 2012. cvičit budeme ve středy v době od 16 - 19h ve skupinkách podle počtu přihlášených,  v těchto termínech:

19.9., 3.10., 10.10., 17.10., 24.10., 31.10., 7.11., 14.11., 21.11., 28.11., 5.12., 12.12.

Další info naleznete v sekci Ceník a pravidla

SMS I. - základní kurz stabilizace a mobilizace páteře: 

Termíny cvičení: středy od 16:00 do 17:00 hodin

Základní kroky k regeneraci páteře a pohybového aparátu

Aktivní relaxaci a protažení svalů pletence ramenního a flexorů kyčle

Protažení extenzorů kyčle

Protažení zádových svalů, jejich aktivní relaxace a protažení

Cviky pro vytvoření svalového korzetu a stabilizaci svalovým korzetem

Mobilizaci celé páteře a hrudníku do rotace

Cviky pro protažení pletence pánevního

Tréninkové kroky pro cvičení stabilizačních řetězců pro osové držení těla a optimální provedení chůze

Přihlaste se včas, kapacita je omezena max 8 cvičících v hodině. 

 

SMS II. – kurz koordinace chůze 

Termíny cvičení: středy od 17:00 do 18:00 hodin

Nácvik stabilizace stojné nohy do chůze

Přenášení váhy při cvičení jednou i oběma pažemi

Rotace pánve při kroku vpřed

Koordinace chůze rozložená do 4 fází

Posílení hýždí a svalů pánve

Cviky pro dosažení svalové harmonie dolních končetin

Chůze s opěrnými holemi

Chůze s protipohybem paží a rotací pánve proti hrudníku

 Přihlaste se včas, kapacita je omezena.

 

SMS III. – mobilizace krční páteře  

Protažení svalů zad s mobilizací segmentů v jednotlivých úsecích páteře

Protažení svalů šíje a ramenního kloubu

Asymetrické cviky

Mobilizace celé páteře do rotace s důrazem na C/ Th přechod a ramenní kloub

Přihláška na kurz ke stažení zde. Přihlaste se včas, kapacita je omezena.

 

Kondiční cvičení – formou „open class“ tj. komplexní trénink prakticky všech velkých svalů těla

Pro absoloventy kurzů

 

 

Podrobné informace o metodě aneb informace pro zapálené

Cvičení je vedeno lékařskou metodikou s 25-letou klinickou praxí pro spirální stabilizaci a mobilizaci páteře a doplněno o manuální terapii a masážní techniky, které mohou pozitivní účinek cvičení podstatně urychlit a zesílit. Vede ke správnému osovému držení těla včetně postavení pánve a k fixaci správných pohybových stereotypů pro chůzi a aktivní pohyb. Metoda cvičení představuje systematickou péči o páteř a pohybový aparát, o léčbu a rekondici, prevenci, regeneraci, ale i kondiční trénink. Aktivováním šikmých svalů břišních a přímého svalu břišního dochází k jejich intenzivnímu posílení, formování pasu, protažení těla vzhůru, a to zásadně bez přetížení bederní oblasti a svalů šíje. Současně se jedná o efektivní aktivní strečink, neboť zaktivizovaná svalová spirála stabilizuje střed těla a dává mnohem větší pohyblivost končetinám. Nácvik probíhá i ve vratkých pozicích, což je účinnou prevencí přetížení páteře u aktivních sportovců a zároveň cestou k jejich větší pohyblivosti. Pokud je cvičení vedeno v tempu, je efektivním posilováním bez negativních dopadů přetížení v určitých segmentech páteře. Tato metoda je ve světě používána jako forma kondičního tréninku a regenerace vrcholových sportovců. Za pomoci spirálních svalových zřetězení trakční síla vzhůru odlehčuje tlak na meziobratlové ploténky a klouby, což umožňuje jejich lepší výživu, regeneraci i léčbu a současně dodává páteři optimální pohyblivost. Cvičení posiluje ochablé svaly zejména hýžďový, a tím účinně působí na svaly pánevního dna, aktivně zvedá klenbu nožní, posiluje ochablé mezilopatkové svaly a přispívá mobilizaci ramenního pletence. Protahuje zkrácené svaly prsní, svaly šíje a svaly v bederní oblasti, což přispívá ke správnému postavení pánve a posilování pánevního dna. 

Metoda působí komplexně, integrací symetrických a asymetrických cviků cíleně vyrovnává svalové dysbalance v těle. Cvičení tak mohou využít i lidé, u nichž je jiný způsob posilování kontraindikován. Jedná se o pohybovou aktivitu vhodnou pro lidi s diagnózami: kyfóza a lordóza, skolióza, spondylolýza, onemocnění meziobratlových plotének, plochá noha, osteoporóza bez patologické fraktury, syndrom hypermobility, bolesti dolní části zad a v hrudní oblasti, artróza kyčelního, kolenního kloubu, či rehabilitační doléčení po úrazech; dále mohou aktivitu využít ženy s gynekologickými obtížemi jako chronické záněty vejcovodů a vaječníků, prolapsy, bolestivé stavy sdružené s ženskými orgány, potrácení či ženská neplodnost, pro těhotné ženy jako úleva bolestí v bederní oblasti.